top of page

Opgraderinger forud for næste togt

Da jeg var i Italien i marts fik jeg klargjort så meget som muligt forud for sommerferien, hvor Lilian og Kim deltager.

Biminien blev opmålt og bestilt. Den skulle gerne være leveret og monteret når vi ankommer til næste togt.

Det var egentlig min plan, at biminien skulle have gået fra skibsside til skibsside, men da Inox rørene ikke kunne skaffes længere end 6 mtr., var det kun muligt at lade bimnien gå fra udvendig side af cockpitkarm til udvendig side af cockpitkarm i stedet - dette gør det så nemmere af bevæge sig langskibs med fortøjninger m.m. så det er måske egentlig en mere hensigtsmæssig løsning.

Jeg fik monteret en digital flowmåler fra vandtankene, så vi nemmere kan følge med i vandforbruget og dermed hvor meget vand der er tilbage. Vi har vi fundet ud af godt kan være lidt svært at skønne forbruget da begge toiletter skyller med ferskvand og bruseren på badeplatformen også sluger noget.

Motorlanternen virkede egentlig fint, men dækslysets beskyttelsesplade var faldet af og fatning og ledning var derfor irret op. Jeg skiftede lanternehusene til nye, rensede ledningerne, skiftede noget af ledningerne og satte nye kabelsko go surte det hele med silikonefedt, men desværre lykkedes det mig alligevel ikke at få dækslyset til at virke, så problemet må ligge et eller andet sted i ledningen mellem kontakt og pære.

Sikkerhedsudstyret blev opgraderet med et nyt sæt nødraketter - den største pakke til Offshore sejlads. Endvidere har vi indkøbt et par 50 cm hvide ballonfendere, så vi har nogle lidt mere "fjedrene" fendere hvis det skule blive nødvendigt.

Jeg fik også testet om det via benzingeneratoren er muligt at vaske tøj undervejs eller for svaj- og det er det hvis vi ikke vasker på kogeprogrammet. Jeg har lavet et kabel fra generatoren, som sættes i bådens landstrømsindtag og det fungerer perfekt.

Det nye forhøjede beslag til landgangsbroen og landgangsbroen blev også monteret.

Fjernsynet blev monteret og kører nu udelukkende på 12 volt via en inverter.

Brandsikkerheden blev højnet med nogle brandtæpper.

Rengøringen skulle gerne være lidt nemmere med en batteridrevet Nilsfisk støvsuger.

I cockpittet blev der opsat nye højtalere i cockpittet for musik må der til

Gennakerstrømpen blev prøvehejst og nedhalet blev monteret. Jeg slipper dog ikke for at må en tur til tops når vi kommer i vandet for at trække gennakerophal - og skifte ankerlanternepæren igen igen - det bliver spændende at prøve gennakersejlads.

Alt udvendigt rustfrit stål blev poleret op med Autosol - hold da op hvor det pyntede - Ikke så sært at jeg til tider blev helt tør i halsen ;-)

Så nu mangler vi bare kanongodt vejr i august.


Seneste indlæg
Follow Us
  • Facebook Classic
bottom of page