top of page

Nye gardiner må der til

Ventetiden til sommerferien "fordrives" med at arbejde og med at sy nye gardiner til båden. De nuværende tykke grønne har fået prædikatet "NO GO" af Lone. De grønne hynder i resten af båden har hun ligeledes krævet bliver skiftet ud, men det må lige vente lidt da det er et job for en professionel tror jeg.


Tilbage til gardinerne......på den sidste tur målte vi gardinerne op - 18 stk. i alt. Vi har købt 5 m gardinstof, rynkebåd og sytråd i "Stof og stil" i Roskilde. Stoffet er hvidt med brede striber i vævningen.



Gardinerne øverst i salonen sidder i glideskinner i både top og bund, mens gardinerne nederst i salonen og i agterkahytten kun sidder i glideskinner for oven.


Syningen foregår på en Singer Heavy Duty maskine som jeg for år tilbage købte i den fejlagtige antagelse at jeg "nemt" selv kunne sy en ny sprayhood til vores tidligere båd.


Det projekt blev heldigvis standset inden jeg fik købt kalechestof m.m.. For trods maskinens navn lykkedes det mig at få den ødelagt ved bare at forsøge at reparere den gamle sprayhood. Maskinen måtte derfor til reparation, hvor jeg af reparatøren fik at vide at min nye "plastikmaskine" overhovedet ikke var egenet til at sy i tykt stof eller med kraftig tråd.


Mine "sydage" er ovre - næsten inden de begyndte, men evnerne rækker ikke, så det er Lone og hendes søde søster Lilian (fotoet) der står for fabrikationen af de nye gardiner.


De bliver super flotte og jeg glæder mig helt vildt til at hænge dem op så vi kan få lysnet lidt op.




Seneste indlæg
Follow Us
  • Facebook Classic
bottom of page